Det gror och det är kallt



Kallt idag igen. Vågade idag tuffa iväg med bilen.  Tittade på krukväxter men dom får stanna inne i värmen tills det blir lite mildare ute,  annars får jag väl ta med mig en ullfillt eller något.

Hur kul är då grodder för någon annan än den som petat ner dom i jorden? Dom ser nästan likadanna ut allihopa. Jag har petat ner dessa och är mäkta stolt.

Pelargonerna har jag visat förut men nu har dom växt lite till och ranglar iväg mot ljuset.

Pelargoner
Geranium X Hortum ”Horizon pink Metero” F1 Hybrid

Fem av fem frön har grott.

Lejongap som är så små så små när dom kommer upp.

Anthirrhinum, ”Bronze Dragon”

Sedan anledningen till att jag sådde på nyårsafton pensén. Oavsett när jag sått så blommar penséerna i juni men någon gång kanske någon slår ut i april som är tanken.

Pensé
Pensée Fi, ”Radiance Picotee”

Om man tittar riktigt noga så är det stor skillnad på dom olika groddarna när dom syns, eller är det som jag inbillar mig?

Kommentera:

