Fick en blomma

-Blev det bra? löd frågan. Tulpanerna såg så ledsna ut. Han hade fått order från sonen att komma hem med en blomma.

Campanula
Campanula

Blomman påminner om vintergröna men jag tror den heter Campanula.  Jo men visst heter dom campanula. Har kikat på dom många gånger men har liksom inte kommit mig för att köpa någon tidigar.

Tur att jag har en familj som känner mig.

Både balkansippan och ranukeln har hållit sig över förväntan.

St-Paulan på bilden behöver delas och hjärtan på tråd över bågen har jag förökat genom att stoppa ner testar varteftersom jag klipper ner en som hänger i en ampel.

Ska ignorera det som finns utanför fönstret förutom att den vita mössan på min lilla skulptur är jättesöt.

Ska kolla min sådder i kylskåpet. Brukar kika på dom emmellanåt så att det luftas lite. Vill inte att det ska mögla eller torka ut.

Vem vet det kanske har grott? Då ska här planteras igen.

Kommentera:

