Fågeln sjöng om våren

Vågade ut på balkongen det var en fågel som lockade mig dit. Den satt där och sjöng så jag tänkte att varför inte?

Gick tillbaka in efter kameran för jag blev riktigt glad. Inte för att det är några krokus eller annat som blommar men det finns liv i krukorna.

En massa alunrötter verkar leva. Tror att mitt fantastiska blågull har klarat sig. Antingen det eller så har det frusit in aldeles grönt. Inte så upphetsande för andra kanske men jag är jätte hoppfull.

Blågull

Vek förstås tillbaka den blå väven efteråt.

Köpte för två år sedan en iris som aldrig har blommat men varje år kommer det grönt som på den här bilden.

Iris
Iris Sibirica

Till skillnad från dom andra irisarna som visar sina blad så har den här tyckt att den ska skicka upp bladen genom jorden nu på vårkanten istället för i november.

Jag ska iallafall köpa julrosor nu på Kistamässan om några dagar men den här verkar leva och det i en liten ynklig kruka utan något skydd.

julros
Helleborus

Jag kan inte riktigt det här med odling och förstår egentligen inte vad som lever och vad som är dött.

Lever exempelvis Kaliforniatravet?

Kaliforniatrav
Kaliforniatrav.

Nejlikan är väl ändå vid liv?

Nejlika
Nejlika

Sådde den för ett år sedan och den blå nejlikan fick en blomma som var mer lila än blå. Den skulle vara perenn stod det på påsen men eftersom den kom från England var jag inte övertygad. Vek tillbaka fiberväven efter jag tagit fotot.

Jag tror idag på våren som fågeln sjöng om

12 thoughts on “Fågeln sjöng om våren

  1. Vilka hoppfulla vårtecken du hittat! Men du gjorde nog alldeles rätt som täckte igen…. I Västerplana är det -6,9 nu……
    Har du sått Iris sibirica så kan den ta några år på sig innan den blivit såpass kraftig så den blommar….
    Ha´t himla gôrgôtt
    Nina

  2. Hej Inger!
    Kan du hjälpa mig? Jag har ju sparat ner min TB-blogg på datorn o skulle nu försöka importera den till en WordPressblogg för o kunna gå in o titta på gamla inlägg o så.
    Den ligger som ett html-dokument hos mig så det är ju lite svårläsat 😉
    När jag försöker importera det säger wordpress att det inte är ett giltigt extended wordpress-dokument….
    Har du nåt förslag om hur jag ska gå till väga….
    Hjälplösa Nina

    • Låter som ett problem som jag hade och klagade om.
      Jag var orolig att man inte kunde importera tillbaka dokumenten till TB eftersom jag hade provat att importera till wordpress.com och fått liknande meddelande som ditt.

      Jag har kanske en lösning på ditt problem. Du får en tillfällig bloggplats av mig på en Buddypress blogg som jag lyckats att importera upp dokument för att återigen exportera ner till datorn och importera till wordpress.com….

      Platsen blir altså på en lekblogg jag har. Du får ta det för vad det är . Jag ger dig tillfälligt det utrymme och den tid du behöver för att fixa till det hela sedan raderar jag din blogg…

  3. Du sitter och rullar tummarna tills jag ser till att du blir en användare.
    Är det här en mailadress jag kan använda när jag registrerar dig?

    (Jag har julafton på TB med ett toppentema)

  4. Tack snälla Rihane för hjälpen! Nu finns alla inläggen även om bilderna inte är med….. Men de finns ju i min dator så kanske jag försöker komplettera med dem senare… Jag har plockat över allt till en WordPressblogg så nu tackar jag för lånet av din 😉
    Ha´t himla gôrgôttast
    Nina

  5. Upptäckte nu att min blogg, som man kommer till om man klickar på signaturlänken i kommentaren över, bara importerat en bråkdel av det som finns på lånebloggen….
    Hur gör jag för o importera resten? Är rädd att jag kommer o importera de äldsta delarna om o om igen om jag bara trycker på importera blogg….
    Begär inte att du ska sitta med detta under helgen… men om du får en stund över så kanske du kan skicka ett råd….
    Nina

    • Skapa en till blogg.(som du kan radera) försök att importera på det annorlunda sättet från det du gjort. För du fick en fråga om du ville importera bilder och bilagor som du skulle svarat ja på.
      Håll på tills du provat alla sätt.

      Kommer att ägna dig lite mer tid än så så småningom för jag vill lära mig.(har lite annat som jag vill ägna mig åt för tillfället)
      Är lite knasig kanske för jag tycker det är kul. Du får använda min låneblogg tillsvidare ingen stress där. Har lämnat den intakt med versioner som stämde överens med TB då vi fick uppmaningen att exportera ner bloggen.

Kommentera:

