Vad gror i iriskrukan?

För några dagar sedan tog jag in iriskrukan från balkongen och nu gror det i den.

Grodd i iriskrukan
Gror i iriskrukan, vad blir en överraskning

 

Det gror även i pensé-sådden.

Vinter på balkongen. Passar på att ta bilder. Har nog aldrig varit så här mycket snö på just den här balkongen förut.

 

Vintervy balkong med syrénen i hörnet
Vintervy balkong med syrénen i hörnet
Vintervy åt sydost
Vintervy åt sydost

 

Stirrar jag noga på bilden och försöker dra mig till minnes vad som blommade i oktober, kan jag kanske komma på vad det är för något som gror i iriskrukan.

Nyfiken som jag är kommer jag nog det låta vara tillls jag vet.

 

ST:PalaSt
St:Paula som var helvit ursprungligen

 

 

Kommentera:

