Viva, vårbukett och penséer som gror

primula

Primula

Tänk vad man ändrar sina vanor
Förr när jag bloggade tog jag bilder och samma dag skrev jag ett blogginlägg men här kommer nu bilder från igår och förrgår. Känns så fånigt att skriva vilken dag bilderna togs men jag gör det ändå för rätt vad det är någon gång i framtiden så undrar jag hur var det nu när grodde egentligen den och den växten?

Det gror här och nu har penséerna grott så pass mycket att jag iddes ta en bild och den här bilden är från förrgår

Penséer som trängs på samma ynkliga plats. En till i en liknande kub och sedan det här sällskapet.

Pensé

Penséer sådda nyårsafton: bild från i förrgår

I förrgår var det fortfarande isande kallt och ett tjockt lager med snö ute. Sonen var med mig till blomsteraffär-flåt,  till affären. Blomster affären ville jag bara titta i och där såg sonen en limefärgad chrysantemum och jag var inte direkt svårövertalad.

Bukett

Bukett

Mycket riktigt blev det en liten bukett.

Ros

En ros i buketten

Sedan en favoritblomma som jag älskar på våren. Påminner om pion tycker jag.

Ranunkel

Ranunkel

Det var bilderna från i förrgår det.

Igår kom tövädret. Jag jagade iväg familjen ut i bilen för jag ville hinna före ut och hem innan ishalkan. Vi tuffade iväg och körde fast bilen när vi parkerade nära vår favoritpizzeria som ligger där vi bodde förut vid Telefonplan. Vi åkte också förbi Hornbach som också hade ranunklar men i kruka. Det blev ingen sådan, för nära ranunklarna i kalldelen i varuhuset så fastnade en primula i handen och satt fast där när jag passerade kassan.

Primula

Primula

Kommentera:

