Sorgeliga sorgmygg

Sorgeliga saker hända bland mina krukor och boven tror jag är krukorna med porslinshyacinter, tulpaner och iris som jag tog in från balkongen. Nu har jag anlagt moteld och denna gång blev det vare sig eterisk-olja(som är en dålig idé då även sådderna dör) eller nematoder.

Sorgeliga sorgmygg

Tog även en bild på krukan brevid som inte verkar lida någon skada av sorgmyggen och där måste jag nog gallra.

Minisinnigia

Minisinnigia

Har även petat ner en avocado i en kruka idag och citronkärnor i krukor. Ivrigt påhejad av sonen.

Hade tänkt och peta ner limekärnor ifrån dom lime man kan köpa i Egypten men inget hindrar att jag  gör  det efter nästa resa. När det nu blir… Hoppas innerligt att allt går bra för Egypten.

Kommentera:

