Februari

Det är februari nu.  Jag lyckades hålla mig från att beställa fuchsior och pelargoner, tror faran är över nu. Såg en annons om att en affär inne i sta´n hade fått in fuchsior och sticklingar. Odla.nu har skickat ut ett erbjudande om sommarfägring. Det fanns en oxalis som flirtade vilt med mig men jag håller mig även där. Tids nog kommer knölarna ut i affärerna och jag köper lite mindre när jag går i dom…Det är vad jag intalar mig själv iallafall.

Zetas har öppnat för våren men jag har inte varit dit än. Vi är lite krassliga i familjen så det dröjer nog till nästa vecka.

Om en dryg månad är första trädgårdsmässan, den i Kista. Härligt, en månad går fort. Sedan kommer nästa, den i Älvsjö.

Jag har bestämt mig för att inte släpa in krukor som stått ute för att stå inne. Eller plantera knölar inne heller. Anledningen är sorgmygg. Jag är invaderad. Dom fastnar snällt i mängder på dom gula klisterpappers-lapparna jag satt ner i krukorna. Men det finns tydligen fler från där dom kommer ifrån.

Borde göra en slags inventering över vilka perenner jag gillade från förra året utifall att det inte överlevt vintern/våren. Det betyder att jag ska gå igenom bloggen och titta, läsa och minnas.

Borde väl ta en bild från balkongen för minnet till ett annat år. Men det är plus-grader och grått ute så det får bli en annan dag.

Men varför fota något grått när man har en blomma?

Prärieklocka

Prärieklocka

Kommentera:

