Balkongbilder i början på februari

Grått är flott det också så jag gav mig ut och fotade på balkongen idag. Det har töat och varit plusgrader i några dagar nu.

När jag letade upp bilder på en blommande aurikel från tidigare inlägg konstaterade jag att det är kanske drygt 3 månader kvar om dom  här bladen klarar sig.

Trädgårdsaurikel
Primula pubescens ‘Blue Dusty Miller’

Tre månader kvar till det här

Har ett vintergäck på gång(tror jag).

Eranthis hyemalis 'Schwefelglanz'
Eranthis hyemalis ‘Schwefelglanz’

Den ingick bland lökarna som jag beställde från Gerbianska i höstas och petade ner bland perennerna ute på balkongen.

Några perenner ser ut så här….

Alunrot
Alunrot
alunrot
Alunrot

…..Sedan finns blågullen , ett varigierat som jag köpte våren 2010.

Varigierat blågull
Varigierat blågull

Har även sått polarblågull. Polarblågullet var ett av de sista blommorna att slå ut på hösten.

Det var inte följande exemplar.

Blågull
Blågull

Bladen på katsuran börjar spira. Köpte den för en tia på Älvsjömässan 2010

Katsura
Katsura

Bilden  ger mig anledning att fundera vidare över ”dammen” som bildats i krukan. Skulle kanske tippa på krukan för att hälla ut lite vatten? Jag tror att katsuran lever just nu men minns andra träd som inte klarade våren. Med dom såg det likadant ut på senvintern.

One thought on “Balkongbilder i början på februari

  1. Pingback: Vår i luften och balkongen ärsnöfri « Rihanes odling

Kommentera:

