Hemkommen från Rum & Trädgård

Var till ”Rum & Trädgård”som ägde rum på  Kistamässan idag. Kom hem med en lila tunikaklänning och en lila hatt helt förväntat efter en sådan mässa eller hur? Fast, jo jag hittade lite pelargoner också och en kruka. Först den här doftisen(krukan som jag samtidigt köpte är lite högre än vad man tror när man ser bilden)

Perlargonum x hortorum

P.fragrans variegata

På lappen står det:

Pelargon x hortoorum, P. fragrans variegata, doftpelargon enkla vita blommor.

På samma ställe hade dom underbara stora pelargoner, med ett underbart stort pris. Men nu hittade jag lite mindre exemplar på ett annat ställe och då kunde jag inte låta den vara. Titta bara, jag blev förtjust i baksidan på bladen.

Pelargon x horturum

P.australe, vildpelargon

På lappen står det:

Pelargon x horturum, P. australe, vildpelargon små enkla vita blommor.

Fick nästan med mig underbara snövita Mårbacka också, men jag spar det till Älvsjömässsan i händelse av att jag tycker att jag har för lite pelargoner.

Av februarisådderna har det grott lite mera sedan sist har följande grott:

Julros

Julros

2 thoughts on “Hemkommen från Rum & Trädgård

  1. Pingback: Var på “Rum och Trädgård” igår « Rihanes odling

  2. Pingback: Pelargoner och fuchsior « Rihanes odling

Kommentera:

