Sådder, Francoa sonchifolia Pink Giant har grott

I fredags 18/3visade sig Francoa sonchifolia Pink Giant i en kruka.

Francoa sonchifolia Pink Giant

Francoa sonchifolia Pink GiantFrancoa sonchifolia Pink Giant

Det är en av mina sådder som jag tycker ska bli speciellt kul om den så småningom blommar.

Blev förtjust i gräs att ha i krukorna förra året. I år sådde jag själv och det har blivit några grässtrån.

Prydnadsris ‘Black madras’, Oryza sativa

Prydnadsris ‘Black madras’, Oryza sativa

Lite larvigt kanske speciellt med tanke på att jag ändå köper småplantor och även stora plantor av pelargoner varje år men jag gillar att så dom och se dom små sådderna att utvecklas.

Pelargon ‘pink Meteor’

Pelargon ‘pink Meteor’

Tomat på gång. Måste gallra.

Tomat

Tomat

Måste även gallra i den här krukan. Jag har gjort det förut men då växte plantorna bara till sig. Behöver små runda krukor och i år finns det inte sådana här i Stockholm. Ska spana på Älvsjömässan annars får jag göra hål i botten på youghurtförpackningar.

MINI SINNINGIA ‘PURPLE PINWHEEL’

MINI SINNINGIA ‘PURPLE PINWHEEL’

Tittade ursprungskrukan och där har det frösått sig också.

Kommentera:

