Tillbaka från Älvsjömässan

Den här gången hade jag stor behållning av den. Det gick lite övertstyr.

Började hos danskan med:

  • Julros och lewesia

Gick förbi platsen för urnan som jag köpte på Kistamässan men ooops den hade gått upp i pris och då blev det ingen.

Hamnade hos trädgårdsfröet och där hittade jag:

  • Sanguinaria canadensis Multiplex. Den fyllda blodörten(utifall att den jag hade inte klarade vintern)
  • Primula ‘Ioessa’
  • Corydalis ‘Blue Dragon’

Sedan gick jag till pionexperten som hade bra priser på Rockii-pioner. Det blev 2 st varav jag kommer behålla en själv.

Hamnade hos finländarna (Blomqvists plantskola) där hittade jag:

  • Chokladkörsbär

Hos dom olika trädgårdssälskapen hittade jag.

St-paula:

  • Bol’s Evening
  • Designer Dress

Mini,

  • Robs cool fruit
  • Skärt litet moln
  • Chirita ‘Vertigo’
  • Kholeria Hybrid

Sedan gick jag vidare till det som inte var växter.

  • Skor, liksom förra året hade Birkenstock provskor i storlek 38 och jag är snäll mot mina fötter.
  • Kådsalva.

Tillbaka till växterna och hittade en plantskola som visade sig ligga på cykelavstånd från där jag bor.

  • Handdrejade gamla keramikkrukor, jättefina
  • Geranium Dusky Rose
  • Heuchera Hollywood

Dom hade också en jättefin anemon som var en felleverans blev nästan en sådan också men jag hejdade mig  och cyklar kanske dit när sommaren närmar sig.

Nu hade det gått 1 och en halvtimme och jag gick och strosade lite till. När jag tittade på klockan trodde jag att det hade gått en timme men då hade det gått tre och då kände jag hur trött och nöjd jag var och åkte hem.

Få se om jag fotar skatterna imorgon. Dom som är ute  ligger under flera lager fiberduk.

11 thoughts on “Tillbaka från Älvsjömässan

  1. Pingback: Dagen efter trädgårdsmässan « Rihanes odling

  2. Pingback: Planterade buskpionerna igår | Rihanes odling

  3. Pingback: Pulsatilla vulgaris ‘Röde Klokke’ och rosmarin | Rihanes odling

  4. Pingback: Söndag i april « Rihanes odling

  5. Pingback: Narrhuva, minisinnigia och fler perenner på balkongen « Rihanes odling

  6. Pingback: Syrénen och den japanska ostronörten har börjat blomma « Rihanes odling

  7. Pingback: Första luktärten blommar « Rihanes odling

  8. Pingback: Augusti och cyklamen « Rihanes odling

  9. Pingback: Ingen invintring och vår? « Rihanes odling

  10. Pingback: Växter och TED:talks « Rihanes odling

  11. Pingback: Gyllenlacket och en till pensé gror. « Rihanes odling

Kommentera:

