Dagen efter trädgårdsmässan

Nu dagen efter trädgårdsmässan har jag passat på att skola om minisinnigior som jag köpte en planta av förra mässan. Den blommade rikligt och länge och bjöd dessutom på frön som jag sådde i höstas. Med nya lerkrukor hade jag äntligen några krukor som inte kändes som bjässar för dom små raringarna.

MINI SINNINGIA ‘PURPLE PINWHEEL’

MINI SINNINGIA ‘PURPLE PINWHEEL’

Närbild i en av krukorna.

MINI SINNINGIA ‘PURPLE PINWHEEL’

MINI SINNINGIA ‘PURPLE PINWHEEL’

Bakom härligheten har jag ställt det här.

Från Gesneriaster och St-Paula sällskapet

Planterade om en pelargon i en större lerkruka som jag hittade på mässan.

Pelargon i lerkruka

Jag kan inte hålla mina fingrar borta från alunrötter. Har ställt den ute, under fiberväv.

Heuchera Hollywood

Heuchera Hollywood

Under samma fiberväv har jag också ställt geraniumet

Geranium Dusky Rose

Geranium Dusky Rose

Ska nu ta och lägga in en länk i min länklista på min närmaste plantskola som jag så sent som i förrgår inte visste fanns…

Idag köpte jag en orange hyacint som jag ställt ut. Den ska också få lite fiberväv över sig när det blir kallt på nätterna.

One thought on “Dagen efter trädgårdsmässan

  1. Pingback: Geranium ‘dusky rose’ | Rihanes odling

Kommentera:

