Puh, mycket gjort idag

Grunnade ett tag på att flytta mina stenpartiväxter, som klarat sig till, en annan kruka. Sagt och gjort det gjorde jag idag. Men i båda krukorna fanns det växter och sedan var det en så fin dag att jag åkte till handelsträdgården idag också(behövde lecakulor).

Där hittade jag en växt som ska blomma hela sommaren om man sköter den som jag brukar sköta växter. Dvs jag går med handen och ansar och i stort sett klappar växterna. Det är den blå blomman i lerkrukan på bilden. Lerkrukan är samma som jag letade efter när jag köpte klematis Angela häromdagen.

(Jag kommer inte ihåg vad några växter heter så jag fyller i det en annan dag)

Blå växt

Blå växt

En annan blå växt som jag hittade idag är den här som jag inte minns vad den heter den heller.(Tittar på det en annan dag)

En till blå blomma

En till blå blomma

En annan balkongvy är följande. Planterade chokladkörsbäret i krukan där jag hade stenpartiväxterna innan. Runt om lite perenner som jag skriver mer om en annan dag.

Balkongvy

Balkgongvy

Klematisen syns uppe till höger. I samma kruka har trillingbladet visat livstecken. Dom vita krukorna i framkant är krukor jag avvaktar för att se hur dom artar sig. I den trekantiga krukan ser den koreanska plymspirean ut så här.

Koreansk plymspirea

Koreansk plymspirea

Stenpartiväxterna har hamnat här.

Stenpartikruka

Stenpartilåda med fagertrav

Inskaffat idag i den krukan är ett fagertrav.

Idag upptäckte jag att några nävor  har grott ute.

One thought on “Puh, mycket gjort idag

Kommentera:

