Alpklocka, kapaster, klockvippa o lite annat

Hade lite bråttom igår så idag kommer namnen.

Alpklocka

pusilla x carpeatica Soldanella 'spring Symphony'

På lappen står det:

Alpklocka (pusilla x carpeatica Soldanella ‘spring Symphony’), Höjd 15cm, blommar april-maj.

Markerad för surjordsväxt. Letade också fram att, som någon nämnt, att den betraktas som tillhöra alpinerna.

Klockvippa

Heucherella 'Sweet Tea'(PBR)

På lappen står det:

Heucherella ‘Sweet Tea'(PBR), Klockvippa, vit orangeröd bladverk, juni-juli, 40 cm.

Till vänster om den en alunrot som heter Hollywood

alunrot

Heuchera Hollywood

I samma kruka skaffade jag samma gamla slitvarg(för 3:e året i rad))

Krypblågull

Polemonium reptans ‘Touch of Class’

Kan inte hitta att hon överlevt någonstans i krukorna till skillnad från blågullet som jag skaffade förra året.

Blågull

Polemonium caeruleum ’Brise d’Anjou’

Förra året har jag bägge beskrivna och förutom dessa två har jag ett polarblågull som jag drivit upp själv.

I ett tidigare inlägg har jag en bild på en narciss som även vagt kan ses på följande bild. Den gula blomman längst ner.( Den heter Narcissus Bulbodicum)

Vårkrukan

Vårkrukan igen.

Kapaster

Felicia amelloides syn. heterophylla, kapaster

I stenpartilådan har jag planterat en näva.

Geranium Dusky Rose

Geranium Dusky Rose

Avslutar med en söt blomma inne,  en St-Paula

Skärt litet moln

2 thoughts on “Alpklocka, kapaster, klockvippa o lite annat

  1. Pingback: Värmen är tillbaka « Rihanes odling

  2. Pingback: Igår vattnade jag krukorna på balkongen « Rihanes odling

Kommentera:

