Värmen är tillbaka

Värmen är tillbaka. Vågar jag ut med sådderna tro? Har planterat ut:

Får se om jag klarar dom genom att skydda dom med fiberväv därute.

Silvervindan har jag klarat genom att sätta ner henne på golvet under fiberväv varje kväll.

Silvervinda

Silvervinda

Ska se om det går att skottföröka henne, (borde göra det snarast). Går inte det ska jag övervintra henne inne den här gången. Frön gick inte så bra förra sommaren. Hittade inga frön att plocka.

Igår sådde jag lite ringblommor, strandlövkoja och något mer. Tog även och plockade ur hyacinten ur sin kruka, den har gjort sitt, ska eventuellt spara den. Gillade färgen så mycket. Rekommenderar att skaffa en hyacint på vårkanten att plantera i vårkrukan, den håller sig fin länge. Balkan- och backsippan flyttades till perennkrukorna och i krukan planterade jag istället kapastern.

Kruka med kapaster, penséer och gyllenlack

Till ett annat år ska jag komma ihåg att skaffa mer ”ljusa” penséer.

Eller inte…

En bild på en av Rockiipionerna. Vet inte om den här har blomknoppar, men jag anar mig till minst 2.

Buskpion, Rockii-pion

Blomknoppar har det Kaukasisk förgätmigejet

Brunnera macrophylla ‘Emerald Mist’

Brunnera macrophylla ‘Emerald Mist’

Balkongen från en vinkel nere vid balkonggolvet

Balkongvy

Kommentera:

