Det mesta är på sin plats

Har planterat ut det mesta av sådderna. Några perenner är i ”barnkammaren”. Ska plantera några pelargoner i andra krukor. Nicolaj har passat på att blomma.

Nicolaj

Nicolaj

Silvervindan och en vit nejlika ska i en gemensam kruka med den vita heliotropen som jag fortfarande inte fått tag på. Det går i en rasande fart med växtligheten nu.

Ungefär så här ser det ut nu.

Rakt i söder.

Balkong åt söder

Balkong åt söder

Vinklat lite mer åt öster

Balkong åt söder

Balkong åt söder med liten aning åt ost

Balkong åt ost.

Öster

Åt öster

Sedan åt nord. Inte så vackert med alla plastpåsar. Ska ta bort dom men jag har upptäckt en plats där jag kan odla ätbart. I den vita balkonglådan har jag idag sått lite som går att stoppa i munnen. Ska se om det växer på den platsen innan jag slår på den stora trumman.

Balkong åt norr

Balkongen åt norr

Bakom löjtnantshjärtat som skymtade på en tidigare bild har jag planterat en Akebia Quinata som jag köpte igår. Såg vackra bilder på blomman i en blogg på TB och när jag råkade ramla över den på en plantskola såg jag att bladen är fina och ska ha en fin höstfärg enligt skylten.  Är tveksam till att den ska klara sig men gör ett försök.

En närbild på löjtnantshjärtat.

Löjtnantshjärta

Löjtnantshjärta

Bakom löjtnantshjärtat till höger om akbeian växer en klematis Angela som visar färg på blomknoppen.

Klematis

Klematis 'Angela'

Gyllenlacket kryllar av doftande blomstänglar.

Gyllenlack

Gyllenlack som doftar

I natt kommer balkongen vara till stor del intäckt av fiberväv. Tur att jag har mycket klädnypor…

Kommentera:

