Klematis Angela halvvägs där

Klematis Angela

Clematis 'Angela'

Tänkte ägna hela inlägget åt bilder av klematisen ‘Angela’. Ändå har hon bara slagit ut till hälften men hon är underbar redan och jag hänger mig att frossa i bilder av henne.

Klematisarna har det svårt hos mig. Inte en enda har hittills klarat vintern. Då har jag ändå försökt med någon som jag fick rekommenderad åt mig att den skulle passa i en stor kruka. ‘Köningskind’, hette det. Går det inte den här gången med Angela ska jag vänta och byta plats för var jag planterar mina klematis. Vänta också tills mitt växtintresse lugnat ner sig lite och dom stackars växterna får lite svängrum för rötterna….när nu det blir. Har väntat på det sedan första våren på balkongen och växtintresset snarare växer med tiden istället för avtar.

Anar att jag kommer bli vild när hon är helt utslagen. Igår var jag till syrran och fick åt mig lite  växter och det vita trebladet blommar men idag ägnar jag mig åt en skönhet enbart.

Klematis Angela

Clematis 'Angela'

Klematis Angela

Clematis 'Angela'

Klematis Angela

Clematis 'Angela'

Gjorde en chansning med Angela. Dom bilder jag tagit är annorlunda bilderna jag sett på henne i tidningar och bilden på etiketten till plantan. Tar man och gör en sökning finns det två färg-varianter och min Angela är lik den ena, med ljusa kanter ytterst istället för ”illskära”.

Tycker den här är jättevacker

Klematis Angela

Clematis 'Angela'

2 thoughts on “Klematis Angela halvvägs där

  1. Pingback: Nu doftar det rejält « Rihanes odling

  2. Pingback: Fortsättning Älvsjömässan och lite annat. « Rihanes odling

Kommentera:

