Midsommarafton

Även en midsommar med dåligt väder så blommar det.

Här en ny zinnia.

Zinnia

Zinnia

Den första strandlövkojan har slagit ut. Jag sår dom direkt i krukorna ute. Mycket behändigt. Ska komma ihåg att dutta i en ny omgång med strandlövkoja snart.

Lövkoja

Lövkoja

Otrolig doft på en så enkel blomma.

Strandkrasslingen brevid palettbladen doftar också fint.

Palettblad och strandkrassling

Palettblad och strandkrassling

En till blomma med fin doft är den vita nejlikan. Trevlig blomma, hade en förra sommaren också och den blommade på långt in på hösten.

Vit nejlika

Vit nejlika

En annan nejlika, en som jag drivit upp från frön är borstnejlikan. Min mamma hade borstnejlikor och dom återkom år efter år. Men jag tror att dom är ettåriga, ska kolla upp det för jag vill ha borstnejlikor fler år.

borstnejlika

borstnejlika

Lär ta fler bilder på den varteftersom blommorna i ”borsten” slår ut.

Nästa blomma som bonuspåse i en beställning. Söt lila färg och verkar fin att täcka in en balkonglåda med.

Lila blomma
Brachycome – Little Missy dockkrage

Det är midsommarafton och vi har förstås ätit jordgubbar(gjorde laxcanneloni innan som jag måste skriva ner receptet på, eget påhitt och supergott)

Supergott blir nog också dom här månadssmultronen.

Månadssmultron

Månadssmultron

Kommentera:

