Dagens andra inlägg, solen började skina

Det är sommar nu och det finns alltid en anledning att ta fler bilder.

Den här gången hette anledningen solen som bjöd på ett underbart ljus.

Plockade luktärtor och passade på att fota den lilla buketten. Dom två ljusare kvistarna doftar underbart. Den mörklila inte alls.

luktärtor

Luktärtor

Tjatigt? javisst. Men solen gav helt plötsligt ett annat ljus än för ett litet tag sedan. Blomman heter Echinacea purpurea ‘Magnus’

Echinacea purpurea ‘Magnus’

Echinacea purpurea ‘Magnus’

Echinacea purpurea ‘Magnus’

Echinacea purpurea ‘Magnus’

När jag var och fick med mig Magnus hem noterade jag även namnet på rosen som jag förälskat mig i. Plitar ner det här Rosa Planten und Blomen ®. Har inte helt gett upp rosor. Men ska inte ha någon precis just nu. Nästa år kanske.

Kommentera:

