Geranium ‘dusky rose’

Nävan, som jag skaffade på Älvsjömässan, slog ut på morgontimmarna idag.

näva

Geranium Dusky Rose

Den vita isopen började blomma för några dagar sedan.

isop

Vit isop

Den lila blåklinten har fått sällskap av en till blomma.

Klint

Lila blåklint

Det skymtar en zinnia på bilden. Jag har massor med zinnior i blom och fler som är på väg att slå ut. Mina zinnior har blommor som är mindre än dom jag sett i affärerna.

Zinnior

Zinnior

Trevligt med zinnior, varje blomma blommar i evighet och förändrar utseende under blomningens gång.

En liten balkongvy där gårdagens införskaffade solhatt, ståtar.

Balkongen

Balkongvy i juli

Jag kryper närmre så att den syns bättre

Echinacea purpurea ‘Magnus’

Echinacea purpurea ‘Magnus’

Jodå, ni ser rätt. Färgen är sådan och det är en ‘Magnus’. Här är en bildlänk för hur dom brukar se ut.

Men den på min balkong har en annan färg.

Echinacea purpurea ‘Magnus’

Echinacea purpurea ‘Magnus’, rosa i färgen

Återkommer med stor säkerhet och visar bilder på den rosa solhatten

3 thoughts on “Geranium ‘dusky rose’

  1. Pingback: Dagens andra inlägg, solen började skina | Rihanes odling

  2. Pingback: Solen i augusti « Rihanes odling

  3. Pingback: Långfredag « Rihanes odling

Kommentera:

