Zinnior, cosmos och lite annat

Får aldrig nog av zinnior. Dom är jättefina från knopp till vissen blomma. Blommar länge och förändras under tiden. Har en som håller på att slå ut därute, börjar med tre bilder av den från olika vinklar.

Zinnia

Zinnia

zinnia

Zinnia

zinnia
zinnia

Utslagen zinnia

Gårdagens flox har blivit lite mer rosa under dagen

Phlox paniculata ‘Sherbet blend’

Phlox paniculata ‘Sherbet blend’

Är redan förtjust i den. Plantorna är vackra till växtsättet. Gillar det brunröda knoppverket. Blomman hänger utanför balkongen och jag har inte lyckats dofta på d

en än utan får vänta tills när några andra exemplar blommar.

Cosmos är fint här är två stycken tillsamman med en borstnejlika.

cosmos och borstnejlika

cosmos och borstnejlika

Mina perenna nejlikor har börjat få mörkbruna knoppar

En till rosenskära som blommar just nu är en i den här färgen.

cosmos

cosmos

I sonens kruka blommar det för fullt av fuchsior. Han gillar blommor som är stora som stora liljor sedan gillar han små blommor som hans fuchsior.

fuchsia

Små fuchsior

Snart blommar dom vita lejongapen i hans kruka.

Vita blommor

Vita blommor

Har lite annat som har knoppar därute. Något som jag tror kommer bli en blå stockros eller blå lobelia. Tydligen rensade jag i en iver bort något jag trodde var ett ogräs, den hade stickiga blad. Tror det var en aster som jag sådde i våras

Kommentera:

