Påfågelsöga på Echinacea purpurea

Äntligen har fjärilarna hittat upp hit på balkongen. Idag var det celebert besök av ett påfågelsöga

Påfågelsöga

Påfågelsöga på Echinacea purpurea

Egentligen räcker det gott så här. En fjäril på en solhatt.

Igår kväll plockade jag ut min första frösådda minisinnigia ut på balkongen för ett fotografi. Den blommar!

minisinnigia

Moderplantan blommar på sedan länge innen och sötnosen på bilden står under en glaskupa då dom trivs bäst i terrarier och liknande. Vill ha hög luftfuktighet så jag sprutar tidvis ofta med blomsprutan när solen inte ligger på.

Har en växt som jag inte riktigt vet vad det är. Hoppas det kommer bli en blå stockros. Borde bli något jag sått iallafall.

Vet ej växten

???

Gräset börjar bli så här fint.

Gräs

Gräset visar ax

2 thoughts on “Påfågelsöga på Echinacea purpurea

  1. Pingback: Mulet « Rihanes odling

  2. Pingback: Lobelia ‘Blue Cardinal’ och en skuggviolruta « Rihanes odling

Kommentera:

