Klocka och präriegräs

Man kan inte tro att jag har ont om plats så som jag skaffar växter. Idag blev det en klocka.

Klocka

Klocka

Tog och delade på krypblågullet och satte dom på några andra ställen och vips fick klockan plats. Klockan kom med en etikett men den är borta.

Fick tag på ett präriegräs. Rensade bort en salvia och då fick den plats.

Präriegräs

Präriegräs

Åkte till ett ställe nära där jag bor och stod där i hällande regn och insåg att en vit klocka är en lysande vit nödvändighet när solen inte skiner. Som som alltid den här sommaren hade jag i ett svagt ögonblick nämnt ett café som vi skulle till efter ”växtstället” till sonen. regnade det inte. Nu är det som så att jag tittar inte på växter under korta stunder och sonen hann både bli otålig och regnet hann att sluta innan vi kom fram till cafét s låg mycket nära Torvan. Cafét som jag aldrig varit till förut låg vid en sjö. Underbart, vi ska absolut dit igen. När jag nu var vid Torvan fick jag nya bud om vad min ”vita” solhatt kommer bli. Såg även denna underbara solhatt och tror att jag gjort ett litet kap. Echinacea ‘Hot Summer’. Blomman ändrar färg med tiden och sånt gillar jag. Jättefin var den och jag hoppas min blir lika fin. Har en knopp på solhatten så den blommar nog i år.

Följande bilder tog jag innan min lilla tur

vädd och alunrot

Vädd och alunrot

alunrot och vädd

Alunrot och vädd

Så ungefär samma motiv på em med vinkel så att den vita klockan kom med

Vy

Vy

2 thoughts on “Klocka och präriegräs

  1. Pingback: Halvt utslagen Primula x auricula”Star Wars” « Rihanes odling

Kommentera:

