Hosta och zinnior

Hosta ‘Cherry Berry’ börjar veckla ut blombladen.

Hosta ‘Cherry Berry’

Hosta ‘Cherry Berry’

Grunnade över om jag verkligen skulle så så många sommarblommor nästa år men hur gör jag då för att få alla dessa underbara zinnior? Det går att hitta enkla plantor ute i handeln, men har någon sett den här dubbeldäckaren?

zinnia

zinnia i två etager

För att riktigt se vad jag menar med dubbeldäckare tar jag en bild från en annan vinkel.

zinnia

zinnia med två våningar

Skulle kanske rigga upp mitt lilla plastväxthus ute och ha några sådder där? Den här zinnian har precis slagit ut. Jag behöver inte en massa sorter men skulle inte handeln kunna vara så snäll och sälja zinnior som ser ut som på nästa bild så lovar jag att jag ska köpa dom om jag har vägarna förbi….

Zinnia

Zinnia

Har drivit upp den blå lobelian på nästa bild. Den ska vara perenn men får se hur det är med det hos mig.

Lobelia

Lobelia

En solhatt syns också på bilden. Visar några bilder med sådana också. En favorit som jag ska fortsätta med, får se om dom sorter jag har övervintrar annars kommer jag garanterat fortsätta med dom som sommarblommor.

Solhatt

Echinacea 'Tomato soup'

solhatt

Echinacea purpurea

Igår forsade ett välbehövligt regn ner men nu på förmiddagen sken solen(det har hunnit regna ett varv efter det)

Vit klocka

Vit klocka

Köpte ett blommande gyllenlack i våras. En bild på blommorna i den idag.

Gyllenlack

Gyllenlack

I min barnkrubba verkar en av buxbomssticklingarna ta sig.

Buxbom

Buxbom

På bilden syns även lewesia, primula, klockvippa, näva och akleja.

Kommentera:

