En ny roseskära blommar

Precis som jag bestämt mig för att så borstnejlikor istället för vallmo och rosenskära så slog den tredje sorten, av dom tre olika rosenskärorna som jag förkultiverade i våras, ut.

Rosenskära

Cosmos Bipinnatus ‘Sweet Sixteen’

Den ska ha ett krås i mitten som jag har svårt att upptäcka. Tycker den är fin som den är.

Vädret har varit bedrövligt. Med stark blåst. Ska fundera på om jag ska bekymra mig över mina gröna tomater som vägrar mogna. Ska försöka leta reda på när tomaterna måste skördas som senast, gröna eller inte.

Har upptäckt blomknoppar på något som ser ut som ringblommor. Skönt, då blir det lite blomning långt in på hösten. Jag förkultiverar inte ringblommorna utan petar ner fröna i krukorna därute i maj. Dom lever lite riskabelt, för rätt var det är letar jag plats för en blomma, som jag inte kunnat vara utan och då är det inte lätt att gro och växa om jag inte minns att det finns ett livskraftigt frö där.

solhatt

Echinacea purpurea

Kommentera:

