Ringblomma, luktärt, begonia och humla på blåklint

Den första ringblomman har slagit ut. Har inte förkultiverat ringblommorna utan petat ner direkt i krukorna ute.

Ringblomma

Ringblomma

Knäppte en bild på luktärtor innan jag klippte av dom och satte i en vas inne. En blomman för dagen kom också med på bilden.

Luktärta

Luktärta

Följande bilder tog jag igår.

En humla som balanserar på en lila blåklint.

humla

Humla på blåklint och zinnia

Regndropparna på begonian i solskenet är rena lyckträffen att jag fick med.

Begonia

Begonia

Ska ta mig i örat och se till att spara på knölarna till begonian. Var till Zetas igår och där spelades det in lite till ett program som skulle sändas i april tjuvlyssnade jag mig till. Stod och beundrade höstanemoner och försökte bestämma mig för vilken jag ska köpa i vår när det är bästa att plantera höstanemoner. Trodde ett tag att någon tagit med ut TVn för jag kände igen röster från TV-program. Bet mig i läppen när dom sa något om att dom inte skulle ha med höstanemoner i ett program som skulle sändas i april(vore väl lämpligt att ha med höstanemoner om det är den bästa tiden att plantera dom då?).

Blev vild över solhattarna där. En som hade en ljuvlig mörk stjälk slog knut på mig själv och intalade mig att vänta till Taxinge.

I söndags skaffade jag mig något som kallades ”multicooker”. Kan tryckkocka i den, samt bryna mm och ångkoka och varmhålla. Började med kycklingfiléer som blev dom möraste kycklingfiléer jag ätit. Hunnit med gryta och lax samt lite grönsaker och allt på hissnande korta tillagningstider och sagolikt gott….Energibesparande och hälsosam matlagning.

Kommentera:

