Ros till nyår

Sådder idag också

Ros till nyår

Ros

Fin bild va? En ros som jag hade i en bukett till nyår.

Bukett

Nyårsbukett

Bakom sitter en tapet. Buketten står på matbordet och vi måste fightas rejält med maten när vi äter den för den hade en massa fettfläckar på sig. Fanns en massa fettfläckar på tapeten vid spisen också, känns lite mer förståeligt. Hursomhelst förra julen tog min man och tömde förrådet ut i lägenheten tillräckligt nära jul för att få mig lite ur balans. Men i år var jag beredd så när han föreslog i början på december att vi skulle tapetsera vid matplatsen och spisen var jag genast med på noterna och förseslog en till vägg. Vi åkte och tittade på lite tapeter och när min man sa att han skulle göra något annat sa jag att jag skulle köpa tapeter…..fast det hörde inte han.

Tapeterna är uppe och vi är fortfarande tillsammans. En tapet som kom upp(vi satte upp tre olika) är, då som nog somliga redan gissat, den som syns på bilderna med rosen. En tapet som nog inte förvånar någon som känner mig när dom ser den lila färgen. Har en vacker ametistgrotta bredvid tapeten.

Med den lilla utläggning så till rubriken för dagens inlägg.

Har fortsatt med sådderna idag. (Gör lite kryptiska noteringar så att jag kan hålla reda på sådderna om lapparna försvinner)

Det blev dom här fyra:

Såg trumpetblommor i somras och tänkte att jag skulle prova dom.
Igår sådde jag också  och i det inlägget nämnde jag något som jag tänkte ha lite tidiga sådder i. Tog en bild i höstas av den och hade då kryddor i den.
Indoor

Indoor, har tagit bort "plattorna" för att få plats med sådderna

Har placerat det jag sått idag och vid nyår i underverket.

Som krukan på följande bild.

Pensé

Pansy Silver Wings

 

Tänkte jag skulle visa en bild som jag tog i november.

grenaster

Grenaster, bilden är tagen november-11

 

 

5 thoughts on “Sådder idag också

  1. Detta är något jag verkligen ser fram emot i sommar 🙂 Ska så en massa kryddor och även en och annan blomma 🙂

  2. Pingback: Balkongen i januari « Rihanes odling

  3. Pingback: Omskolning och ökenklotmalva i jord istället « Rihanes odling

Kommentera:

