På fönsterbrädat

Har två fönsterbrädor att visa. På första har jag mina sådder.

odling

Odling

Igår sådde jag följande.(Det är dom med färgglada stickor).

Ska ta och så lite och ställa ut krukor också, sedan tror jag att jag ska försöka hålla mig till mars…..Tvivlar på att det ska lyckas.
Brevid sådderna har jag några pelargoner i krukor som jag lite lamt hoppas på ska överleva. Den här verkar det finnas liv i.
Pelargon

Pelargon

Sonen uttryckte en önskan om att vi kanske skulle ha en gul blomma och sådana utmärkta  initiativ är jag inte sen att haka på.
Det blev då en viva som han tyckte var extra fin.
Viva

Viva

Från ett annat håll så att lite av balkongen syns.

Viva

Vivan igen

Längst till höger i bild syns en till pelargon som det också är liv i. Med skarp blick ser man ut på balkongen och en balkonglåda där lejongapen fortfarande är gröna. I jutesäcken vinterförvarar jag optimistiskt äpplen.

2 thoughts on “På fönsterbrädat

  1. Pingback: Gyllenlacket och en till pensé gror. « Rihanes odling

  2. Pingback: Vintern känns trög nu « Rihanes odling

Kommentera:

