Inventering av insamlade frön

Har gått igenom dom frön som jag samlat in för att se vad jag vill så. Dom ligger förvarade  i kaffefilter samlade i en burk.

Ska så dessa

Ska så dessa

Följande fröer ska jag överväga att så:

  • Röd solhatt av okänd sort, insamlad från där min far bodde förut -10.
  • Ipomea, fin. Sept-11
  • Rosa, perenn, malva.  -11
  • Grekisk lövkoja -11
  • Vit isop, -11
  • Höstflox, -11
  • Vit flox,-11. Perenn från min systers trädgård
  • Ostronört. Perenn, 26/7 -11

Har även samlat in följande fröer.

  • streptocarpus
  • ringblomma -10
  • Lila vallmo -11
  • Clivia
  • Polarblågull -11
  • Minisinniga
  • ST:Paula
  • Echinaea Sunrise -10
  • Pelargon -10
  • Vit nejlika
  • Nejlika. Lila perenn -10
Fröer

Insamlade fröer i kaffefilter

Kommentera:

