Skärtorsdag

Det är skärtorsdag 2012

Blev lite otålig, har svårt för att vänta när det gäller växter och skaffade lite narcisser och en hyacint förra veckan.

Narcisserna blev dom här

  1. Narcissus ‘Bridal crown’ 
  2. Narcissus ‘Katie Heath
  3. Narcissus ‘Thalia’

Här är två av dom på bild och kylan stannade nog av blomningen lite. Ingen av dom blommar.

narcisser

Narcissus 'Bridal crown' och Narcissus 'Thalia'

Jag tror att höstfloxet har övervintrat, det  finns dom här bladrosetterna på alla tre ställen där jag planterade höstfloxet förra året.

flox

Phlox paniculata 'Sherbet blend'(?)

Så här ser grönaklejan ut idag.

aklea

Aquilega viridiflora, Grönakleja ‘chocolate Soldier’

Ska vänta med att plantera porslinsanemonen. Under tiden får den stå i mitt plastväxthus.

porslinsanemon

anemonopsis macrophylla

Lite liv i trebladsspirean.

gillenia

Gillenia trifoliata

Den koreanska plymspirean syns i övre vänstra hörnet.

 

Har fått ett nytt men angemänt bekymmer. Bygget i mitt lilla paradis vid havet har kommit igång igen och nu funderar jag på om man kan flytta stora fruktträd. Har fått möjlighet att köpa apelsin-, granat-, fikon-träd mm för ca 50 kronor styck från en stor trädgård som ska rivas.

2 thoughts on “Skärtorsdag

  1. Härligt med Narcisser! Kul att du får allt att övervintra på din balkong. Billiga träd du kommit över, hoppas nån kan hjälpa dig med infon om de kan flyttas. Kram Helen

    • Tycker också det är kul att så pass mycket klarar sig.
      Har en trädgårdsmästare i Egypten som jag kan lita på, han tipsade mig om träden och sa att han visste hur dom ska flyttas.

Kommentera:

