Bergnarv, blåflox, tagetes och heliotrop.

Digitalboxen har gått sönder så här gäller det att skriva korta blogginlägg dom korta stunder jag får låna datorn.
Var iväg för att köpa lite jord till sommarblommorna som jag ska plantera i veckan. Fick åt mig lite planerade växter också
  • Arenaria montane ‘avalanche’, bergnarv. Vit, 10 cm hög, blommar maj-aug, sol-halvskugga. Väldränerat.  Den var planerad som ”något som ska planteras i ägget” och är också planterad där.
  • Phlox divaricata ‘White Perfume’, blåflox. Oplanerat. Vit. Kortlivad.  Klipp ner på sensommaren för att gynna övervintringen.
  • Tagetes. Planerat och planterad i roskrukan.
  • Heliotrop. Planerad.

3 thoughts on “Bergnarv, blåflox, tagetes och heliotrop.

  1. Hej balkongkompanjon, du är verkligen i farten precis som vanligt! =D
    Härliga bilder, gillar din lilla blyga akleja!
    Har myllat ner biobalans bland rosorna i år, kanske borde satsa på tagetes också.
    Marie

    • Känner mig lite snopen att jag inte lyckades kommentera i din blogg. Försökte 3 ggr innan jag gav upp.

  2. Pingback: Sommarblommorna utplanterade « Rihanes odling

Kommentera:

