Borstnejlika och lejongap.

Dianthus barbatus(Near Black), (Från Gardens North) har slagit ut den första blomman.

Dianthus barbatus(Near Black), (Från Gardens North)

Dianthus barbatus(Near Black)

Jag hade fel i inlägget igår det är ingen (sooty).

Har kommit på att jag vill ha borstnejlikor som återkommande blomma på balkongen. Dom blommar länge och är vackra.

En annan blomma som jag gärna vill ha är lejongap. Har hittat en variant som inte blir så hög men som har fantastisk form på blommorna och som är rikblommande. Förra året hade jag en rosa toner och i år blir det färgen persika.

Anthirrrhinum majus  ‘Twinny peach’. Snart slår den ut och ser idag ut så här.

Anthirrrhinum ‘Twinny peach’

Anthirrrhinum majus ‘Twinny peach’

Utan bil och med en son som blir åksjuk när vi åker buss blir det inga turer till handelsträdgårdar den här sommaren. Ska se om jag kan lura med honom till det närmaste stället med växter. Bara 5 minuter med buss men med en prommenad i uppförsbacke sista biten( som tar ca 10-15 minuter) lär han bara vilja gå dit en gång.

Imorgon är det midsommar och blir vädret fint ska vi till Hågelby.  Apropå vädret. Tycker vädret är knas. Har iallfall konstaterat att växterna jag valt att ha är extremt blåståliga.

Väntar med spänning på hur valet i Egypten går. Båda sidor har utropat sig till vinnare och helt egoistiskt hoppas jag på att Brödraskapet förlorar mark. Tar längre tid innan jag vågar åka till mitt paradis om brödraskapet ökar. Hoppas kunna  få åka dit till jul.

Kommentera:

