Blodnävan ´Vision violet’ blommar

Ja då har blodnävan, som jag sådde i januari 2010, slagit ut.

Geranium Sanguineum, Blodnäva ´Vision violet’

Geranium Sanguineum, Blodnäva ´Vision violet’

I förrgår var jag in till stan och tittade på blommor. Sonen var med och valde. Han gillar solrosor, misstänker att han tog misste.

Rudbeckia

Rudbeckia

Rosen har fått färg på knopparna. Knoppen har samma färg som min  mors rosor hade i knoppstadiet. Har febrilt försökt leta fram namnet på rosen. Tänkte ett tag  att jag kanske har fått fel (men rätt ros) när jag köpte den här.

Rosa 'Lavender Pinocchio'

Rosa ‘Lavender Pinocchio’

Sökte lite på bilderna på nätet och blomman har en ljusare mer laxbrunrosa färg.

Mina rutor har börjat blomma, både den lilla dvärgrutan och  den större, skuggviolrutan.

Dom bruna kottarna på brunpimbinellen har fått rosa ”fluff”

brunpimpinell

brunpimpinell

2 thoughts on “Blodnävan ´Vision violet’ blommar

  1. Pingback: Rosa ‘Lavender Pinocchio’ blommar! « Rihanes odling

Kommentera:

