Minus 17 i natt, var är vårvärmen?

Var är vårvärmen? Det var minus 17 grader celsius ute i natt och det har varit liknande grader flera nätter i rad nu. En anledning för mig att ha den här bloggen är för att ha den för minnet. Kollade ett inlägg från 15/3-12 och då hade jag redan införskaffat vårblommor.

Vårkruka 2012-03-15

Obs! Inte från i år. Vårkruka 2012-03-15

Tänkte ta en vårbild på krukorna som fanns därute idag men det var för deprimerande. Det är fortfarande snö på marken dock inte på balkongen. Däremot är där is i krukorna. Jag har försökt att vattna några gånger med ljummet vatten för jag är rädd för torkan så här års. Så här års förra året fast några veckor framåt, den 28/3 såg jag blåsippor ute i en skogsbacke.

En ynklig bild bidrar jag med, tror att rosenroten i stenpartikrukan kan ha överlevt.

Rosenrot

Rosenrot

Det återstår förstås att se hur den klarar temperaturväxlingarna nu på våren.

Är lite bekymrad för jag ser inga livstecken från min amurnejlika. Den har alltid varit tidigt ute annars. Har sparat några frön från den någonstans, ska nog leta fram dom för att så. Den är jättetrevlig att ha för den blommar på hösten.

 

Kommentera:

