Sådder i mars

image

Sådder

Jag lyckades behålla isen i magen, har i år inte blivit sått något förrän idag.

Har idag sått följande:

Commelina ‘Hopleys variegated’

Commelina ‘Hopleys variegated’ bild från 2012

Igår var jag till Zetas penséerna flirtade med mig och en vacker iris men det är på tok för kallt på nätterna så jag lämnade kvar dom där.

Våren är ändå på gång. Jag har sett snödroppar, krokus och vintergäck.

Grunnade om jag skulle kunna avhålla mig från att så något mer än det här

Kom på att jag tog frön från strandiris i höstas. Är lite osäker på om dom behöver kallstratifiering. Dom tar lite tid på sig för att blomma men jag tror att jag inte kan låta bli att testa.

Jag plitar ner att jag igår gick ut och försökte mig på att vattna krukorna ute på balkongen med ljummet vatten. Förra året var jag kvick på att gå ut och vattna på vårvintern och många av perennerna klarade sig nog pga det.

Jadå var det bara att sätta sig ner och titta ut sådderna typ någon gång i timmen sisådär. Ut och titta på dom det första jag gör på morgonen. In och titta till dom bland det första jag gör när jag kommer hem och göra små krigsdanser av förtjusning när jag anar en grodd….

Uppdaterat: Gör en sammanställning av mars-sådderna på följande sida:

Mars sådder 2013-03-28

2 thoughts on “Sådder i mars

  1. Pingback: Cosmos och spindelzinnia har grott « Rihanes odling

  2. Pingback: Våren närmar sig « Rihanes odling

Kommentera:

