Med kaffekoppen på balkongen

Det var riktigt varmt ute idag och sol. Tillräckligt varmt  för ta med sig kaffekoppen ut och sätta sig. Var riktigt nöjd med dom blomster som fanns och som fick smyga fram utanför fiberväv. Är mycket nöjd med hur min cyklamen, som jag skaffade i torsdags, ser ut i solskenet och  färgerna som Rhodohyoxis Starlight Mixed bjuder på.

Rhodohyoxis Starlight Mixed

Rhodohyoxis Starlight Mixed

Försöker avgöra om hur nöjd jag är med kameran i mobilen och med min riktiga kamera(som jag tagit bilderna med i det här inlägget) Gillar nog min riktiga kamera bättre. Har skaffat mig en ny dator och använder windows8, har inte vågat installera min gamla photoredigerare utan har skaffat mig en ny som jag måste lära mig

Pelargon

Pelargon

 

Ny och ny förresten. När jag började göra hemsidor, någon gång på medeltiden så var det ett gratisverktyg. Numera är det uppköpt av ett annat företag.

 

När jag var ute med kaffekoppen såg jag att en hel del både lever och börjar ta fart. Vitpytta bla. Rosenroten lever. Blåregnet lever och jag passade på att klippa lite i den. Olika sippor lever, bla en transylviansk blåsippa, en mosippa mm. Såg också att jag skaffade en daglilja början på den senaste hösten som jag ”glömt” nämna på bloggen. Den vita gräslöken lever. Det är lite så att jag ångrar att jag inte skaffade penséer på mässan ändå. Men jag gissar att dom inte hunnit tagit slut ute i affärerna.

Apropå mässan. På mässan såg jag återigen den klematis som jag förälskade mig i förr-förra mässan. Den heter ”Kajsa”. Jag har tittat och tittat efter den både på dom ställen som skulle ha den och på andra ställen. Snälla handelsträdgårdar och andra som säljer blommor ta in denna skönet och maila sedan mig för jag vill ha en! Det är en klematis som är som en marktäckare. Tydligen är den besvärlig att föröka. Det sade dom på mässan när jag beklagade mig.

Jag har idag krukat den Lillium Regale som jag köpte på trädgårdsmässan i Älvsjö. Planterat skott från Dr. Westerlund. Planterat skott från Söderhavsljus(Plectranthus forsteri Lamiaceae). Söderhavsljuset tänker jag plantera ut senare på säsongen

Kommentera:

