Vårkruka- gyllenlack och penséer

Har äntligen planterat en vårkruka.  I den finns penséer och gyllenlack.

Vårkruka med gyllenlack och pensé

Vårkruka med gyllenlack och pensé

Den fyrkantiga krukan till höger är surjordskrukan och grenarna bakom vårkrukan är syrénen.

Jag blevnöjd när jag var till Zetas igår för att jag inte hade skaffat några penséer tidigare. Den gula pensén som syns är en storblommig  sort som skiftar i olika gult och persika.

Pensé

Pensé

Sedan köpte jag några småblommig i en för mig typisk färg.

Bilden nedan är en redigerad variant som jag tänkte sätta som ”säsongsbild” på bloggen ett tag.

bild

säsongsbild

One thought on “Vårkruka- gyllenlack och penséer

  1. Pingback: Rosen ‘Kosmos’ « Rihanes odling

Kommentera:

