Planterat Chamaecyparis pisifera ‘Golden Mop’

Har idag planterat Chamaecyparis pisifera ‘Golden Mop’, trådcypress

Chamaecyparis pisifera ‘Golden Mop’, trådcypress

Chamaecyparis pisifera ‘Golden Mop’, trådcypress

Den fick plats i surjords-krukan. Tänker avvakta med att plantera min lilla  rododendronplantan  i en av de större krukorna och istället plantera om den i en liten större kruka så länge. Får helt enkelt vänta och se vad som klarat sig och kommer upp i krukan ovan. Är glad för igår att upptäckte jag bladen till en tulpan, den har i och med  klarat två vintrar. Såg första tecken på blad från Pustatilla Vulgaris ‘Röde Klokke’ med lila blomma och konstaterade idag att det måste vara den. Den Koreanska plymspirean är det liv i. Första tecken från Löjtnantshjärtat såg jag igår. Androsace carnea ssp brigantiaca, kuddviva ser ut så här idag.

Androsace carnea ssp brigantiaca, kuddviva

Androsace carnea ssp brigantiaca, kuddviva

Jag samlade frön från den förra året men har inte sått dom än. Funderar på att kanske göra det. Tror att strandtriften är stendöd. Funderar på att plantera Rhodohyoxis Starlight Mixed där istället. Dvärgurikeln som började blomma igår blommar förstås idag också. Bifogar två bilder som är snarlika men som jag inte kunde välja bort någon av dom så dom fick vara med båda två.

Primula marginata, dvärgaurikel

Primula marginata, dvärgaurikel

aurikel28_2

Primula marginata, dvärgaurikel

Trädgårdssmörbollen, Trollius cultorum ‘Cheddar’ har vuxit på sig sen sist och ser ut så här idag. (Det går undan)

Trädgårdssmörboll, Trollius cultorum ‘Cheddar’

Trädgårdssmörboll, Trollius cultorum ‘Cheddar’

Jag ska nu gå och plantera några ekologiska kryddor som jag köpt i mataffären. Få se hur dom klarar sig. Tar annars och köper plantor från planthandeln istället. Ska även så lite Ruccola. Tror jag planterar min Rodedendron i en större kruka. Vårkrukan med penséer ser ut så här idag.

Penséer

Penséer

Bildspel:

2 thoughts on “Planterat Chamaecyparis pisifera ‘Golden Mop’

  1. Pingback: Sådder på avhärdning « Rihanes odling

  2. Pingback: -Nej, nej snälla löjtnantshjärta du har vaknat lite för tidigt « Rihanes odling

Kommentera:

