Skulle kanske snygga till det lite…

En sak jag försöker hålla koll på är att det inte blir för tungt på balkongen. Jag har inga stora tunga keramikkärl eller tunga sitt-möbler. Sedan försöker jag även se till att faktiskt vissa delar inte ska ha några krukor. Jag hade för ett litet tag sedan ordnat till en liten yta som skulle passa utmärkt att ställa mina sådder när det är dags att avhärda dom.—Följande sådder…….:

Sådder

Sådder

…..sådder som ska ställas ut på dom blå brödbackarna…

Sorgebarns-vy

Sorgebarns-vy

Vänta nu har jag fler brödbackar? För dom där på bilden är redan fullbalamrade. Får inte plats några sådder där. Det ska inte heller stå några andra växter där, var planen. Hur har dom hamnat där?

-Suck, dags att städa och rensa och kasta känns det som,  när jag vågar mig på att fundera över det hörnet. Det som jag petade ner i den stora vita krukan vet jag inte vad det tagit vägen men jag har redan tänkt att den ska tömmas och förpassas in igen.  I höst ska tänka ut något för att isolera roskrukan. Tänkte ställa roskrukan inuti den och kanske något annat emellan för isolering(bubbelplats eller något annat jag hittar hemma). Det jag vinner mest med det, är att roskrukan kommer upp en liten bit från det kalla balkonggolvet under vintern. Annars är det några liljor i krukorna på backen och en näva och något annat. Den blå krukan är syrén-krukan. Ovanför backarna skymtar stenparti-krukan och bredvid vår-krukan. Under den blå-fiberväven, planterade jag lite örter i en kruka . Örterna har klarat sig fint med fiberväven som skydd.

I syrén-krukan lever syrénen och även månadssmultronen och allåkerbären som jag planterat i den.

Här syns bär-plantorna….

Allåkerbär och månadssmultron

Allåkerbär och månadssmultron

…..Hur långt syrénen kommer syns på nästa bild.(Den lever)

Vårkruka och syrén

Vårkruka och syrén

Försökte ta bild på gyllenlacket med fokus på den längst fram, gick sisådär. Eller inte alls. Men att syrénen lever syns och gyllenlacket syns tydligt ändå, fast inte det jag siktade på.

Jag täckte ytan på krukan med rosen som jag planterade igår, med småsten

Ros 'Kosmos'

Ros ‘Kosmos’

Sedan såg jag några krukskärvor, från något som gick sönder under vintern, som gick i samma ton som småstenen….sedan var det fler kärl som gått sönder under vintern.

Gick visst lite överstyr.

Man ska inte överdriva

Man ska inte överdriva

Ger upp försöken att ta tydliga bilder på dom två klematis som som överlevt vintern. En kom jag över på växtmarknaden i Hågelby förra året.

Den andra har överlevt två vintrar och här kommer en otydlig bild på den.

Clematis koreana ”Lutea”

Clematis koreana ”Lutea”

Den har inte blommat än men jag är jublande glad att jag äntligen fått tag på klematis som ”gillar läget”.

Trevlig helg!

Nu ska jag ut och se vad mer som är ”skräp” och vad som är ”behåll” bland krukor och andra pryttlar ute på balkongen.

Kommentera:

