Sådder på avhärdning

Bestämde mig idag för att,  jag utan panik lugnt och försiktigt skulle börja med avhärdning av sådderna.

Sådder inne

Sådder inne idag. Sådda 28/3-13

Planterade på försök,några kryddor från livsmedelsaffären, för ett tag sedan. Har haft dom under fiberväv sedan dess och kryddorna har klarat sig hyggligt tycker jag. Mycket bättre ute än om jag lämnat dom inne.

Tog bort fiberväven från kryddorna….

Timjan, pepparmynta, koriander och rosmarin

Timjan, pepparmynta, koriander och rosmarin

Den blå fiberväven fick skydda sådderna medan dom stod ute.

Sådder ute under fiberväv

Sådder ute under fiberväv

Sådderna står nu inne och örtkryddorna fick tillbaka sin fiberväv. Tog ut pelargonerna strax efter sådderna skuggade dom bara med fiberväven och har tagit bort den nu när ingen sol är på balkongen. Pelargonerna ska in under natten.

Visar en bild där en Rockii-pion syns

Vy med Rockii-pion

Vy med Rockii-pion

Flyttar jag vyn något steg i sidled åt höger blir bilden följande.

Vy över pionstödet

Vy över pionstödet

Motivet är pionstödet som jag inhandlade på Kistamässan.

Vinkeln blir konstig, tanken är att den ska stöda pionen, strandirisen och löjtnantshjärtat samt hålla främst löjtnantshjärtat i schack.

Kommentera:

