Funderar på att dela några växter

Funderar på att dela några växter redan nu. Även löjtnantshjärtat som bör delas på hösten. Tror det blir lättare helt enkelt.

Ska absolut dela på astilben.

Astilbe Ar. -Gr ‘Color Flash’ PBR

Astilbe Ar. -Gr ‘Color Flash’ PBR

Titta så fint den artar sig. Jättevackra blad.

Astilbe Ar. -Gr ‘Color Flash’ PBR

Astilbe Ar. -Gr ‘Color Flash’ PBR

Funderar på att sätta en del i mitt ”omöjliga” hörn där inget klarar sig. Nu senast är det en tandört som inte visar sig.

Annars så finns det ledig plats i den här krukan. Har haft grönakleja och ett varigierat blågull i den. Båda visade livstecken tidigare i vår men har ångrat sig och jag hyser dåligt  med hopp om dom. Sedan finns det några växter som jag kanske ska vänta in lite till innan jag misstror dom.

Fyrkantig kruka där det är tomt

Fyrkantig kruka där det är tomt

Ska även dela på strandirisen. Förmodligen också dela på skuggviolrutan så den inte blir för påträngande mot en Rockiipion.

Här är det trångt och jag ska förmodligen flytta på den stora nävan i framkant.

fullt, näva ska flytta

Trångt, näva ska flytta

Till höger har trebladsspirean visat sig idag.

Trebladsspirea

Trebladsspirea

Kommentera:

