Blomknopp på akleja

Aquilegia x caerulea Sunshine har fått en blomknopp.

Aquilegia x caerulea Sunshine

Aquilegia x caerulea Sunshine

Blomman kommer bli gul om man ska tro på fröpåsen.

Trädgårdsmörbollen kommer också bli gul när knopparna väl slagit ut.

 

Trollius cultorum 'Cheddar’

Trollius cultorum ‘Cheddar’

Knopparna ser svagt gula ut redan nu.

Har inte varit så mycket för ”pynt” på balkongen. Det är växterna som ska stå för det vackra  har jag tyckt.  Men ibland när jag hittar något kan jag stå och skratta åt det både länge och väl. (Ja, lite tyst för mig själv för att inte såra någon) Hittade följande figur på en trädgårdsmässa i Taxinge för några år sedan, mitt första ”balkongpynt”.

Figur

Figur

Blir glad när jag ser den.

Rosenbräckan pryder sin plats i stenparti krukan.

Rosenbräcka

Rosenbräcka

Den är införskaffad i år och blommar den tillräckligt länge så tänker jag skaffa mig en nästa år också om den visar sig vara ettåring hos mig.

Har börjat få hopp igen om att blåregnet inte är helt ute för räkningen…

 

 

 

 

Kommentera:

