När kommer snön?

Slutet på november och jag borde väl inte överraskas om det kommer snö när som helst nu. Finns en balkong som pockar på uppmärksamhet. Kanske skulle samla in lite frön? Som från den här floxen som blommat sedan i våras.
image

Lejongapet blommar fortfarande
image

Blev intresserad av hypertufa i somras och testade med att göra en platta.  Den har ljusnat sedan dess och ser ut så här idag.
image

Ska lämna den ute för att se hur den klarar vintern. Få se om jag provar att göra en kruka nästa år. (Hypertufa är mycket lättare än betong).
-Äh, ska väl inte dra ut på det längre, ut och vinterbona för somliga av perennerna.

Innan dess en bild på ”klematisbollarna”
image

Vemodigt…
När kommer snön?

Postat med WordPress för Android

2 thoughts on “När kommer snön?

  1. Inte för att jag är så överförjust i snö men snön skyddar och barfrost skadar om det blir riktigt kallt så visst, nog får det komma snö när som helst för mig. I fjol kom snön tidigt i november och låg kvar länge på våren – en lång vinter.

    Häftigt med blommande perenner fortfarande!

    • Har varit ut och täckt somliga perenner med fiberväv nu så nu kan snön få komma 🌲. Förra året hann jag inte med. Minns att jag var förbryllad över hur mycket som överlevt i våras. Fast en kinesisk riddarsporre strök med, den hade klarat flera vintrar.
      Lejongap visste jag sen tidigare att den var en långblommare. Men floden var en nyhet.

Kommentera:

