Årets första inlägg-2014

Med det här blidvädret som är vågade jag mig på att skaffa lite vårkrukor med primulor och ranuklar.

image

Ranukel

Vet att både ranukeln och primulorna kommer sloka och bli trista ganska snabbt…men det är då det och nu är nu och ska njutas fullt ut…

image

Primulor

I bakgrunden syns en Aloe vera. Jag flydde till värmen och Gran Canaria över jul. (Första gången någonsin jag åkt utomlands över jul). Förstod ganska snabbt att dom sålde aloe vera på Gran canaria, så det blev en ren gel och en för förkylning och smärta. Aloe Veran på bilden skaffade jag i höstas.
Eftersom jag ändå inte skulle vara hemma över jul hoppade jag dom flesta av jul-dekorationerna. Känns just nu väldigt avstressande och skönt.

Håller på att ta sats för att beställa fröer och att planera för perennerna som ska sås och ut i januari. Ska så riddarsporre så mycket vet jag, den fina blå jag hade flera år överlevde inte förra vintern. Funderar på petunior i år…

Postat med WordPress för Android

Kommentera:

