Sett vintergäck, cyklamen, krokus och förstås snödroppar i Huddinge

Vårtecken idag är att jag sett vintergäck, cyklamen och lila krokus blomma idag.
Blev så inspirerad av att jag upptäckte små blomknoppar på min cyklamen igår att jag gav mig iväg dit jag såg blommande cyklamen förra året.
En pelargon följde med mig hem därifrån.
P. Sidoide

image

P. Sidoide

Gillar den och har haft den några somrar men har än så länge inte lyckats med att övervintra den

image

P. Sidoide

Köpte en större kruka att plantera om Mönjeliljan i.

image

Mönjelilja

Pelargonen Excalibur som jag tog skott från, för ett litet tag sedan, tar sig.

image

Pelargon 'Excalibur'

Så även skotten

image

Pelargon 'Excalibur'

Samt skottet på ‘Nicolaj’

image

Pelargon 'Nicolaj'

Smörbollen ,Trollius cultorum ‘Cheddar’, ligger i startgroparna.

image

Trollius cultorum ‘Cheddar'

Postat med WordPress för Android

Kommentera:

