Vårdag med årets första sittstund på balkongen

Underbar vårdag. Det är något speciellt när man kan sitta med en mugg ute och bara lapa in känslan av vår och spirande liv.

image

Rockii-pion

Tror man egentligen ska vänta tills bladen slagit ut ordentligt men jag har tagit axill-sticklingar på min klematis ‘kajsa’.

image

Tog sticklingar på  mina andra klematis också men blandade ihop grenarna lite.

image

Klematis

Är glad för det verkar vara liv i marmorrutan.

image

Pulsatilla vulgaris  skymtar under riset på följande bild, hoppas den kommer bjuda på blommor lite senare

image

Pulsatilla vulgaris

Porslinsanemonen visar livstecken.

image

Porslinsanemon

Såg att krolliljan skjutit upp genom jorden för några dagar sedan, trodde jag tog en bild men hittar inte den.

Hittade det här i krukan där jag planterade iberis och alunrot i höstas.

image

Vet inte riktigt vad det tänker bli. Har lite gett upp att det ska bli något av löken som jag petar ner på hösten så jag slarvar med märkningen

Jag har kommit åt att vattna.

Är igång med att klippa ner perennriset som jag strött över krukorna. Ska köpa lite jord som jag ska fylla på ovanpå riset. Inbillar mig att jorden inte blir så hårt packad på det viset, ska väl på med någon form av näring också.

Ska ut i skogen och räfsa åt mig lite förna som jag ska lägga i surjordskrukan

Måste komma ihåg att täcka somligt med fiberväv igen. Vårsolen är stark.
Undrar om kung Bore gett sig av för säsongen eller om han bara är i en svacka?

Föll pladask för en hortensia idag. Kan inte minnas att jag köpt hortensia tidigare.

image

image

image

image

Det är Nordiska Trädgårdar om några veckor. Det är lite tidigare i år, det är kanske därför det fattas några som jag brukar besöka?  Det finns en bra app som underlättade besöket för mig förra året: https://play.google.com/store/apps/details?id=se.stockholmsmassan.fair119

Märkligt ljus ute nu det skymmer och himmelen är lite grålila

Postat med WordPress för Android

Kommentera:

