Det spirar

Mitten på mars. Funderar på om jag ska så sommarblommor före eller efter trädgårdsmässan. Det lutar åt före.
Planen för mässan är att jag ska hänga på låset på torsdag. Tog och köpte biljett i förväg. Tanken är att det ska gå snabbare genom kön, vågade mig på det eftersom biljetten är giltig vilken som helst av mässdagarna.

Nu några foton, inga märkvärdiga, men jag uppskattar dom nästa år när jag tycker våren är sen/tidig.

Det har varit kyligt i natt.

image

Jordrevan kan ha övervintrat. Jag betraktar den annars som annuell. Har dock för mig att den såg pigg ut i januari förra året…så dumt att inte ta bilder.

image

Jordreva

Myskmadran visar sig med nya fräscha skott på båda platserna där jag petade ner den förra året. Som på det ”omöjliga” hörnet

image

Mörkbladig näva i Rockii-pionkrukan

image

Mörkbladignäva

Följande näva kommer från samma fröpåse men är inte mörkbladig

image

Det ser ut att vara två plantor. Funderar att flytta den ena eftersom nävan blev gigantisk förra året.

Det här är bladen på en vit gräslök.

image

Vit gräslök

Lyckas man inte med fina alliumsorter är mitt tips att försöka med gräslök.

Japansk ostronört

image

Postat med WordPress för Android

Kommentera:

