Har sått idag

Det blir allt ljusare och jag har lyckats hålla mig från att så alltför tidigt.  Idag har jag sått sommarblommor och perenner.

Har ställt sådden på fönsterbrädet.

image

Det blev följande:

  • PETUNIA DOUBLE CASCADE BLUE F1,  dubbel blå petunia
  • LAVATERA ARBOREA,  malva, perenn
  • CALENDULA RED BUFF,  ringblomma, dom blommar länge
  • ANTIRRHINUM DWARF TWINNY ROSE, lejongap, en  ”twinny”-sort med fina blommor som jag gillar. Dom sorter jag haft förut har blommat kontinuerligt från tidigt till sent på säsongen
  • SWEET PEA MATUCANA,  luktärt
  • PENSTEMON REGAL PURPLE,  penstemon, mörk lila, perenn
  • Koreansk viol. Verkligen fint bladverk. Provat den förut.
  • Vit lavendel, plockat frön från en jag hade förra sommaren.
  • Strandkrassling

Lite bilder från balkongen

image

Har ännu inte tänkt färdigt var jag ska plantera det jag skaffade på trädgårdsmässan.

image

image

Anemonella thalictroides

image

image

image

 

För att göra det lite mer enhetligt på balkongen så överväger jag att byta ut min balkonglåda som jag har sommarblommor i mot en till balkonglåda som den jag har till stenpartiväxterna. Risken med det är att det då blir ytterligare ett kärl för perenner…

Postat med WordPress för Android

Kommentera:

