Nunneörten visar färg

Har fyllt på med lite ”förna” i surjordskrukorna image Har även lagt lite bark ovanpå den här surjordskrukan image Det var mulet ute men så helt plötsligt bröt solen fram ett kort ögonblick. image  För att sedan gå i moln igen. Det är lättare att fånga detaljerna hos sipprutans blomma när det är mulet Nunneörten visar färg Känner mig rätt nöjd med att jag föll för den tidiga våren i år. Även om det blir bakslag nu har jag hunnit med att njuta av den istället för att vänta och missa den. Postat med WordPress för Android

Sippruta, Anemonella thalictroides

Sippruta, Anemonella thalictroides

Corydalis Solida 'Falls of Nimrodel'

Corydalis Solida ‘Falls of Nimrodel’

Corydalis Solida 'Falls of Nimrodel'

Corydalis Solida ‘Falls of Nimrodel’

image

Rosenviva

Är nöjd över att jag föll för den tidiga våren i år. Även om det blir bakslag så har jag avnjutit den i en månad redan istället för att oroa mig och vänta.

2 thoughts on “Nunneörten visar färg

  1. Fylld av beundran är jag att du får ut så mycket av din balkongodling. Gissar att det är en mera skyddad miljö under tidig vår så allt går så mycket tidigare i blom.

    Nu kan de kyliga nätterna släppa taget och det är dags för riktig vårvärme och så behövs det lite stilla vårregn för det börjar bli torrt i markerna.

    • Fast jag ”fuskar” lite oxå och skaffar sånt som blommar. Är väl två av växterna som blommar just nu som övervintrat

      Regn har vi fått men kylan vägrar släppa

Kommentera:

