Oväntad blomning

Det är maj med apriväder ute.
Kallt, sol, regn, hagel.
Hagelbilder,

image

Jaja, det kom inga mängder hagel, men det kom några hagelskurar med sol emellan

image

Någon timme tidigare sken solen

image

Typiskt april väder.

image

Försökte ta skott från klematisen Kajsa tidigare i vår men det var förmodligen för tidigt för dom tog sig inte. Idag försökte jag igen. Klematis ‘Kajsa’ med blomknoppar skymtar på följande bild.

image

När jag letade fröpåsar till min systers rabatt hittade jag min borttappade fröpåse med en klematis som heter ”Hågelby”. Ska på kul prova att så den idag eller någon av dom närmaste dagarna. Letade inte så noga efter den för numera har jag tre olika sorters klematis ute på balkongen som nu har klarat två vintrar.

Peanoia Rockii/Gansumodan, 8002 Yu Guan Lan Dai, Jade Crown är snygg på våren

image

Igår såg jag att den här krukväxten fått blommor

image

Vet inte vad krukväxten heter, den blir rätt hög och kan som synes blomma med  blommor som ser ut så här:

image

Tycker dom är fina, påminner om en del lökar, bara det att blomstänglarna liksom hänger ner.

image

image

Postat med WordPress för Android

Kommentera:

